Відділ освіти, молоді та спорту Семенівської РДА Полтавської області
Полтавської області

Районний семінар-практикум для вчителів української мови і літератури

     19 березня 2019 року на базі  Горошинської   загальноосвітньої школи І-ІІІ ст   проведено районний семінар-практикум   для вчителів української мови і літератури на тему «Сучасний урок української мови і літератури: компетентнісний підхід» .

      При відкритті цього заходу завідуюча Семенівським районним методичним кабінетом  Полупан Г.Л. наголосила    на актуальності проблеми, що  насамперед зумовлена  змінами в змісті й структурі загальної середньої освіти.

        Директор Горошинскої загальноосвітньої школи  І-ІІІ ст.  Ілляшевич Т.П. презентувала роботу свого навчального закладу, розповіла про досягнення педагогічного та учнівського колективу школи.

        Методист Семенівського РМК Змага Г.С  ознаймила присутніх з теоретичними засадами    компетентнісно зорієнтованого навчання  школярів, коли акцент зміщується із засвоєння знань про предмет на засвоєння знань про діяльність і, відповідно, на вироблення умінь не лише здійснювати, а й осмислювати її і себе як діяча.
       Підкреслила, що це вимагає певного підвищення професійної майстерності вчителя, доозброєння його новими знаннями, сучасними компетенціями, методами і технологіями, які б дозволили йому пере­будувати навчально-виховний процес відповідно до нових вимог і підходів.

       Компетентнісна освіта зорієнтована на практичні результати, досвід особистої діяльності, вироблення ставлень, що зумовлює принципові зміни в організації навчання, яке стає спрямованим на розвиток конкретних цінностей і життєво необхідних знань і умінь учнів.

     Про компетентнісний підхід до формування змісту освіти зазначено в Державних стандартах освіти, його реалізовано в «Критеріях навчальних досягнень».

      Під поняттям компетентнісний підхід розуміють спрямованість освітнього процесу на формування й розвиток ключових (базових, основних, надпредметних) і предметних компетентностей особистості.

    Стимулювання навчальних інтересів відбувається  за рахунок певних методів, прийомів навчання, змісту навчальної інформації, відібраної для кожного уроку. Ну, і звичайно ж, важливим фактором є особистість самого учителя, його педагогічний талант, обізнаність, смак, уміння зацікавити і повести за собою.

       Продемонстрували свою майстерність у  проведенні уроку  Клименко С.В., учитель Горошинської  загальноосвітньої школи І-ІІІ ст   (урок  української мови  «Правопис прислівників», 7 клас) , майстер-класу з вивчення твору  Ліни Костенко «Крила», 5клас ( Притула В.М., учитель Заїчинської ЗОШ І-ІІІ ст.); з вивчення повісті Степана Васильченка  «В бур’янах», 5 клас  (Гладка С.О.,учитель Василівської ЗОШ І-ІІ ст); з вивчення  прислівників, розрядів прислівників (Одиноченко О.М., учитель Богданівської ЗОШ І-ІІІ ст).

       На завершення роботи   відбувся  обмін досвідом, підбито підсумки семінару та прийнято відповідні рекомендації.



« повернутися до списку новин